06 81 118 160 info@metmarlous.nl

Meditatie training Met Marlous

Dag 5 Meditatie in het dagelijks leven

Hopelijk heb je de vorige dagen veel geleerd en heb je kunnen ervaren wat mediteren met je doet. Meditatie zorgt voor meer verbinding en rust binnen in jezelf en vanuit deze stilte kunnen zomaar nieuwe dingen ontstaan.

De kunst is om mediteren nu ook vol te houden. Ik geef je zo direct een aantal tips die jou hierbij gaan helpen. Tijdens de vlog ga ik je uitleggen hoe meditatie en mindfulness een vast onderdeel van jouw leven kunnen worden.

PS: ben je hier toevallig beland en wil je graag meedoen met de gratis meditatie training van Met Marlous? Meld je dan hier aan: www.metmarlous.nl/meditatie-training 

Als laatste geef ik je een paar tips mee, die jou gaan helpen om meditatie een vast onderdeel van je leven te laten worden.

Pas deze tips in jouw leven toe en doe er je voordeel mee!

 

Tip 1: Mediteer niet te lang

Tijdens de tweede dag heb ik natuurlijk al uitgelegd dat je geen uren hoeft te mediteren om het gewenste resultaat te behalen. Wanneer je jezelf namelijk deze druk op legt, is de kans groot dat je bij voorbaat afhaakt. Doodzonde natuurlijk! Wil je het mediteren volhouden, kies er dan bewust voor om bijvoorbeeld 5 minuten per dag te mediteren. Wanneer je dit prettig vindt, kan je altijd nog je meditatie sessies uitbreiden, maar het belangrijkste nu is dat het een gewoonte voor je wordt.

Tip 2: Kies een vast moment van de dag om te mediteren

Niks menselijks is ons vreemd en je zult zien dat wanneer je op willekeurige tijden gaat mediteren, je het snel vergeet. Beter is het om een vast moment van de dag uit te kiezen, waarop jij even in stilte gaat zitten. Zoals ik eerder al aangaf is het beste moment de ochtend, omdat je hiermee de toon voor de rest van de dag zet. Maar wanneer dit voor jou niet mogelijk is, kies dan een ander vast moment. Met een vast moment, wordt je telkens weer herinnert en zal het mediteren een routine worden, net als tandenpoetsen en douchen.

Tip 3: Houd je doelen voor ogen

Bij sommige mensen kan de onrust te groot zijn, waardoor het “te lang” duurt voordat ze de gewenste resultaten bereiken. Onthoud dat meditatie echt grote voordelen heeft voor ieder mens, ook al denk je soms dat het voor jou niet geschikt is. Wanneer je dit denkt, is het juist goed voor jou! Bij momenten van twijfel, lees even na wat de reden is waarom je in eerste instantie wilde gaan mediteren en vertrouw erop dat je dit zult bereiken. Zet door, geniet van de rust en verbinding tijdens die paar minuten, dit is al veel waard. Uiteindelijk ga je echt de vruchten plukken!

Tip 4: Geef niet op

Geef niet op wanneer het je toch even niet gelukt is om te mediteren. Veel mensen stoppen als iets even niet lukt, wat natuurlijk jammer is. Wees niet te streng voor jezelf en weet dat je mediteren altijd weer kunt oppakken, ook als je het even niet hebt gedaan. Ga gewoon weer zitten op dat vaste moment van de dag en je zult zien hoe fijn het is.

De laatste meditatie van deze korte cursus, is een mindfulness meditatie. Deze meditatie helpt je het hier en nu te omarmen, je kunt de meditatie zo vaak doen als je zelf wilt. 

Ik hoop dat deze cursus jou geinspireerd heeft om meditatie in je dagelijks leven toe te passen en wens je hier heel veel geluk mee. 

Namasté. 

Wil je meer rust, balans en levensvreugde ervaren?

Start dan vandaag nog met mediteren en meld je aan voor de 5-daagse gratis meditatie cursus van Met Marlous!

Je hebt je met succes ingeschreven!