06 81 118 160 info@metmarlous.nl

Meditatie training Met Marlous

Dag 4. Omgaan met onrust

Dit is de vierde dag van de meditatie training en ik ben benieuwd hoe het mediteren tot nog toe bevalt. Ik hoop natuurlijk dat je het als prettig ervaart, dat het je rust geeft. Het kan ook zijn dat je ontzettend veel weerstand voelt, of onrust.

Vandaag ga ik je leren hoe je op een positieve manier met deze gevoelens om kunt gaan. 

PS: ben je hier toevallig beland en wil je graag meedoen met de gratis meditatie training van Met Marlous? Meld je dan hier aan: www.metmarlous.nl/meditatie-training 

Wanneer jij je laat overspoelen door onrust en allerlei gedachten, bestaat de kans dat je besluit om te stoppen met mediteren.

Je denkt dat het toch niets voor je is en haakt vroegtijdig af. Hartstikke jammer natuurlijk! Je bent juist met deze training begonnen omdat je wilt dat het wel gaat lukken. 

Wil jij graag door de onrust heen gaan met meditatie en hierdoor volledige balans, kracht en levensvreugde ervaren? Dan is het belangrijk om je gevoelens en gedachten de ruimte te geven.
We zouden willen dat het volledig stil is in ons hoofd wanneer we mediteren, maar vaak lukt dit niet. Gedachten, gevoelens en emoties horen bij het leven en ze komen en gaan, zo ook tijdens een meditatie. Je kunt dit niet uitzetten, dit werkt averechts.

Het is juist goed om ruimte te geven aan datgene wat opkomt, maar verlies jezelf hier niet in.

Wees opmerkzaam wat er in jou opkomt en keer vervolgens weer terug naar een focuspunt, zoals bijvoorbeeld de ademhaling. Wanneer je merkt dat er meer onrust of heftige emoties komen, is het goed om hier juist naartoe te ademen. Waar voel je de onrust of emotie in jouw lichaam? Adem er naar toe, omarm dit gevoel volledig en blijf naar die pijnlijke of vervelende plek ademen, net zolang tot het oplost.

Meditatie kan je zien als een inwendige schoonmaak, eerst moet je door de aangekoekte restjes heengaan, om vervolgens bij volledige stilte en ontspanning te komen.

Met mediteren leer je om jezelf niet meer te identificeren met je gedachten en emoties, maar je leert om ze te observeren.

Voel wat er te voelen is, is er verdriet, het mag er zijn. Zijn er gedachten, ze mogen er zijn, observeer ze en laat ze weer voorbij drijven.
Laat je niet meer overspoelen door alles in jou. Gedachten en emoties zijn er, maar je bent ze niet. Wat jij bent is de stilte die overblijft, degene die observeert, dat is jouw ware zelf, de kijker, dat ben jij. Onthoud dat, ga op onderzoek uit, vindt Jezelf en verbind je hiermee. Je zult zien dat alles dan ineens op zijn plek valt.

Wanneer je op deze manier met jezelf en met meditatie omgaat, zal je zien dat je onrust en onprettige gevoelens kunt transformeren. Je zult steeds meer vertrouwen krijgen in het leven en in jezelf.

Tijdens de meditatie vandaag begeleid ik je om op deze manier met onrustgevoelens om te gaan. 

Morgen geef ik je tips mee hoe je mediteren kunt blijven volhouden, leg ik je uit wat mindfulness is en gaan we een mooie mindfulness meditatie doen. 

Ik wens je een fantastische dag toe in volledige balans en ontspanning en tot morgen.

Namasté. 

Wil je meer rust, balans en levensvreugde ervaren?

Start dan vandaag nog met mediteren en meld je aan voor de 5-daagse gratis meditatie cursus van Met Marlous!

Je hebt je met succes ingeschreven!