06 81 118 160 info@metmarlous.nl

Meditatie training Met Marlous

Dag 2. Mediteren op een manier die voor jou prettig voelt. 

 

Hoi, wat ontzettend leuk dat je er weer bent. Tijdens deze les gaan we bespreken hoe we mediteren voor jou zo prettig mogelijk kunnen maken. Kijk snel naar onderstaande vlog waarin ik e.e.a. uitleg. 

PS: ben je hier toevallig beland en wil je graag meedoen met de gratis meditatie training van “Met Marlous”? Meld je dan hier aan: www.metmarlous.nl/meditatie-training 

Mediteren wordt vaak als zweverig gezien, waardoor mensen bij voorbaat afhaken. Dit is ontzettend jammer en bovendien achterhaald, mediteren is voor elk mens goed en dat mag jij gaan ondervinden.

Zoals ik in de vlog al heb uitgelegd, is het belangrijk dat je gaat mediteren op een manier die bij jou past. Wil jij de positieve effecten van meditatie gaan ervaren, dan is het belangrijk dat je de volgende dingen in acht neemt:

Tijd:

Bouw meditatie rustig op. Je hoeft niet gelijk een half uur te gaan zitten, maar begin met kleine stapjes. Je profiteert al van meditatie door dit 5 minuten per dag te doen.

Bedenk waarvoor je het doet:

Voel je twijfel, frustratie, onzekerheid, weerstand? Pak dan weer je dagboekje erbij, waarin je hebt opgeschreven waarom je ook al weer wilde gaan mediteren. Houd dit doel voor ogen.

Houding:

Kies een houding die voor jou prettig voelt. Wanneer je goed in lotushouding kunt zitten, prima, go for it! Maar het hoeft niet… Je kunt ook heerlijk zitten op een stoel of de bank, met je voeten plat op de grond. Zorg er wel voor dat je rug recht is, je kunt bijvoorbeeld een kussen in je rug plaatsen die hiervoor zorgt.

Naar binnen keren:

Meditatie is niets meer of minder dan je aandacht richten van buiten naar binnen. Tijdens meditatie focus je je volledig op datgene wat er in het hier en nu plaatsvindt. Je focust je op je ademhaling en observeert datgene wat voorbij komt. 

Gedachten:

Gedachten komen en gaan. Het is absoluut niet mogelijk om gedachtes te stoppen, maar mediteren helpt wel om rustiger te woorden met je gedachten. Als je mediteert, mag je je gedachten gewoon observeren. Ze komen, je kijkt er even naar en je gaat vervolgens weer terug naar je ademhaling.

Tijdens mijn begeleide meditaties leidt ik je hier helemaal doorheen. Ik snap dat het nu nog wat onwennig klinkt, maar laat die onzekerheid maar los, ik help je hierbij. In de begeleide meditatie van vandaag ga ik je helpen om de stilte te zoeken in jezelf. Het is wederom een korte meditatie, om je te laten ervaren hoe fijn mediteren is, 

Morgen ga ik je uitleggen waarom meditatie helpt om thuis te komen in je lichaam en tijdens de meditatie ga ik je helpen dit gevoel te ervaren. 

Ik wens je een dag toe vol liefde en positieve energie. 

Namasté. 

Wil je meer rust, balans en levensvreugde ervaren?

Start dan vandaag nog met mediteren en meld je aan voor de 5-daagse gratis meditatie cursus van Met Marlous!

Je hebt je met succes ingeschreven!